Hem > Europa, Religion, Samhälle > Vem styr Grekland?

Vem styr Grekland?

januari 27, 2016

Den grekiske metropoliten Paul av Sisanion och Siatista gjorde tidigare ett uttalande:

– Jag känner mig som en invandrare i mitt eget hemland.

Nu har han kommenterat uttalandet i tidningen Tahidromos.

– Grekland som vi har känt och älskat förändras gradvis. Vi ändrar på våra traditioner och strävar efter att införa anti-mänskliga värden. Jag frågar mig själv: ”Vem styr Grekland?” Jag menar inte att regeringen inte valdes av folket. Jag ställde frågan på annat sätt: styrs Grekland nu av sina egna myndigheter eller av några yttre krafter?

– Ett nytt sätt att leva tvingas på oss, och staten erkänner det och legaliserar det. Ingen kan påstå att ett stort antal människor med genetiska avvikelser föddes helt plötsligt. Hela historien med ”Den fria sambolagen” infördes i Grekland utifrån för att härska över oss. Vi känner hur den andliga atmosfären förändras – atmosfären i vilken våra barn växer upp.

– Jag har tagit emot dessa människor vid många tillfällen och till min stora glädje har jag har hjälpt några av dem tillbaka till den rätta vägen. Detta faktum visar att homosexualitet inte är en genetisk predisposition, utan ett tillstånd som är medvetet inpräglat.

Länk

Kategorier:Europa, Religion, Samhälle
  1. januari 28, 2016 kl. 12:18 e m

    Alla EU-länder har varit utsatta för detsamma!
    Vi behöver styra upp det hela!

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.
