Hem > Europa, Samhälle > Snart förbud mot homopropaganda i Ukraina

Snart förbud mot homopropaganda i Ukraina

oktober 3, 2012

Den framgångsrika kampen mot homosexualism och kulturmarxism fortsätter att vinna mark.

Idag röstade Ukrainas parlament igenom ett efterlängtat lagförslag om att förbjuda homosexpropaganda. Går lagförslaget igenom även den andra omgången så blir lagen äntligen verklighet.

Lagförslaget innebär att handlingar som propagerar för homosexuella relationer i tryckta medier och spridning av homosexualitet i TV och radio förbjuds.

EU har redan rasat mot lagen och hotar med konsekvenser.

Länk

Kategorier:Europa, Samhälle
  1. oktober 4, 2012 kl. 8:52 f m

    Hej Deulf,

    Hur hittas kopplingen mellan propaganda och homosexualitet?

    ”Jag visste inte att jag var homosexuell, men nu när jag såg på reklamen att det verkade så underbart så ska jag börja böga lite”- eller?

    Verkar märkligt tycker jag. Då är det väl värre att kriminalisera en sexuell läggning? Vi vet ju alla att det är en ”naturlig” del av livet och att många arter utför homosexuella handlingar. Naturen är dock inte ett bra exempel eftersom djur dödar och våldtar varandra hejvilt och det är ju inte ett samhälle som jag vill leva i. Homosexualitet är dock frivilligt och överenskommet mellan människor, vilket inte borde skapa någon större oro för dem som inte vill vara med.

    Men men, bara mina tankar.

    Vänliga hälsningar

    Andreas Meijer

    • oktober 4, 2012 kl. 8:50 e m

      Hej och Välkommen tillbaka!

      Orsakerna till homofili är inte klarlagda. Enligt homosexmaffian kan man bli homosexuell. Vi konservativa tillämpar försiktighetsprincipen. Ett förbud mot homopropaganda är i paritet med den principen. Barn, ungdomar, svaga, folk i kris och så vidare ska inte behöva bli parasiterade av homosexlobbyn.

      Dessutom motverkar lagen homosexmaffians skadliga inflytande på samhället. Med den lagen blir det ingen propaganda för att straffritt sprida HIV och AIDS, ingen analsexundervisning på lågstadiet, ingen propaganda för ytterst riskfylld analfistning i statlig media och så vidare.

      Självklart kommer homofiler som inte går att omvända att straffritt få utöva sodomi i ett konservativt samhälle.

      Vänliga hälsningar
      Deulf

  2. oktober 5, 2012 kl. 2:40 e m

    Hallå igen, tack =),

    Nej varför vi har sexuella lustar verkar ju inte vara klarlagt, men de är ju en nödvändighet för vår artöverlevnad (skulle det vara genetiskt, med tanke på en annan diskussion så är väl homosexualitet svårligen ärftligt =)). Sammanknytning mellan människor och befästande av relationer är ju en rimlig förklaring och att det är roligt… (vi äter ju inte bara när vi är hungriga och inte bara för att bli mätta, godisindustrin skulle då vara rätt onödig).

    Sen vet jag inte om det är någon större mottaglighet för barn, svaga, folk i kris etc. när det gäller homosexualtiet? Med homosexmaffian tolkar jag det som Pride och att de hade en kampanj som uppmanade till homosexualitet? Där tror jag att det mest var tanken på att vi inte bör etikettera oss själva och hämma känslor (fast de var nog också rätt humoristiska, tyckte de iaf).

    Homosexuella män är en överrepresenterad grupp när det gäller HIV och AIDS, det stämmer. Däremot sprids det också mycket genom globalisering eftersom det fortfarande finns länder som motsätter sig preventivmedel. Sex innan äktenskap bemöts också med skygglappar i vissa länder, vilket leder till att det inte finns någon kunskap om STD:er. Det är ett problem som kan angripas med undervisning och gratis preventivmedel, som Sverige har idag (för unga). Svaret (om det finns något) handlar väl mer om utbildning och riskkunskap än att förbjuda, då förbud lär vara ganska verkningslöst (ett förbud mot homosexualitet eller homosexuella handlingar lär ju inte stoppa handlingen utan bara kriminalisera en massa människor som inte han ”habiliteras” – vilket är anstalternas syfte i Sverige).

    Som lärarstudent så måste jag ha missat det ytterst intressanta med analsexundervisning i grundskolans yngre år. Visste inte att det fanns men jag får väl leta i lgr 11 och se vad jag kan hitta… Skulle gärna ha varit en liten fluga på väggen under det beslutet på skolverket…

    Analfistingen var väl ett inslag i programmet Ligga med P3? Det var väl i sig ingen propaganda utan mer informativt om att det existerar och tog upp varför, hur och faror (det verkar ju inte helt riskfritt) med fenomenet. Tror inte att de uppmanade kleti och pleti att ”börja fista”… Hur nu analsexundervisning och analfistning har något med homosexualtiet att göra…?

    Men jag gör skillnad på kunskapsspridning och propaganda. Jag har svårt att se hur propaganda från något håll påverkar egentliga känslor för den enskilde individen.

    Vänliga hälsningar
    Andreas

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.
